Általános Szerződési Feltételek
Általános Szerződési Feltételek
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) www.konnyidmeheszet.hu weboldalt üzemeltető Könnyid Roland kistermelő (székhelye: 8474 Csabrendek, Petőfi utca 11.; FELIR: AB2861895; adószám: 56627213-1-39 ; email: info@konnyidmeheszet.hu, telefonszáma: +36-30-820-2446) továbbiakban: Szolgáltató és az általa www.konnyidmeheszet.hu weboldalon (továbbiakban: weboldal) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen:Felek.
- Bevezető rendelkezések, Szolgáltatói adatok, a Felek közötti szerződés létrejötte
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.konnyidmeheszet.hu weboldalon található elektronikus úton történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre.
1.2. A weboldalon keresztül történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. Az adatbeviteli hibák a megrendelés leadása során javíthatóak.
1.3. A webáruház szolgáltatásait a lenti korlátozással bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a megadott elérhetőségeken, érvényesen és sikeresen valós adatait megadva érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
1.4. Csak azok a 18. életévüket betöltött természetes személyek vehetik igénybe a Szolgáltatást, akik elfogadják az ÁSZF-et, hozzájárulnak személyes adataik kezeléséhez és feldolgozásához, valamint a kézbesítési adataikat megadták a megrendelés leadásakor. Kiszállításra csak Magyarország területén van lehetőség.
1.5. A megrendelés leadása még nem eredményezi Felek között a szerződés létrejöttét, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre levélben, telefonon és elektronikus levélben (e-mailben) van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejövő elektronikus szerződésre a magyar jog rendelkezési irányadóak, az nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így Szolgáltató azt nem iktatja, a későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető.
1.6. A vásárlás elsősorban a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (továbbiakban. Eker.), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) kormányrendelet (továbbiakban: kormányrendelet) vonatkozó rendelkezései szerinti feltételekkel jön létre.
1.7. A weboldal működésével, a megrendelési és szállítási folyamatokkal vagy a termékekkel kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az 1.9. pontban megadott elérhetőségeinken rendelkezésre állunk. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a www.konnyidmeheszet.hu oldalon.
1.8. A szolgáltatás igénybevételére jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak. Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et indokolt esetben módosítani, de a már megkötött szerződést a módosítás nem érinti.
1.9. A weboldal üzemeltetését, a kiskereskedelmi tevekénységet Könnyid Roland kistermelő végzi.
Az üzemeltető elérhetőségei:
Székhely: 8474 Csabrendek, Petőfi utca 11.
Telefonszám: +36-30-820-2446
Levelezési cím: 8725 Iharosberény, Eötvös utca 20.
Adószáma: 56627213-1-39
Online elérhetősége: info@konnyidmeheszet.hu
Tárhelyszolgáltató adatai:
Név: UNAS Online Kft.
Székhelye: 9400 Sopron, Kőszegi út 14.
Adószáma: 14114113-2-08
Cégjegyzékszám: 08-09-015594
Nyilvántartó hatóság: Győri Törvényszék Cégbírósága
Nyilvántartásba vétel dátuma: 2007.11.29.
Online elérhetőség: unas@unas.hu
- Regisztráció, vásárlói profil
2.1. A vásárlás folyamata regisztrációt nem igényel. Ebben az esetben a vásárlást kezdeményező Fél minden vásárláskor köteles adatai megadására, és az ÁSZF elfogadására.
- A megrendelés, a termékek, a vásárlás folyamata
3.1. A weboldalon a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, információk, a termék ára, a döntéshez szükséges paraméterek és a termék típus fotója is megtalálható. A honlapon feltüntetett árak bruttó árak, magyar forintban értendők az áfát nem tartalmazzák, mivel vállalkozó alanyi adómentes kisadózó vállalkozás.
A honlapon feltüntetett árak, a kiszállítás költségét nem tartalmazzák.
3.2. A kiválasztott termék típus
3.3 Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy az aktuális raktárkészlet változhat, így a honlapon megadott készletinformációk Szolgáltató legnagyobb gondossága ellenére is csak tájékoztató jellegűek. Mindig visszajelzést kap a Vásárló, hogy a megrendelt terméket Szolgáltató le tudja-e szállítani.
3.4. Az Ügyfél vásárlási szándékát e-mailben vagy telefonon keresztül tudja jelezni a Szolgáltató felé. A Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet a termék elérhetőségéről, annak áráról, a fizetés és a kézhezvétel módjáról. A Szolgáltató e-mailben visszaigazolást küld az Ügyfélnek. Az Ügyfél a megrendeléssel egyidejűleg elfogadja az Általános szerződési feltételeket és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.
3.5. Nyilvánvalóan téves - pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült piaci árától jelentősen eltérő ár közzététele esetén – így pl. esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár estén - a Szolgáltató természetesen nem köteles a terméket ezen a hibás áron szállítani, de felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat a megrendeléstől.
3.6. Az árak a készlet erejéig érvényesek. A pontos készletről, a készlet várható alakulásáról pontos tájékoztatást a Szolgáltató telefonon vagy e-mailben tud adni. Készletszinkronizálási problémából adódóan nem teljesíthető megrendelések esetén a Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja a vásárlót a megrendelés törléséről, a termék várható újbóli rendelkezésre állásáról, hasonló készleten lévő termékek kínálatáról és az esetleges előre fizetés visszatérítéséről.
3.7. A megrendelés megtörténtét követően a webáruház a vevő e-mail címére egy elektronikus visszaigazolást küld a megrendelés részletes adataival (amely visszaigazoló e-mail) amennyiben nem érkezik meg 24 órán belül az Ügyfél e-mail címére, akkor az Ügyfél mentesül mindennemű kötelezettsége alól.
3.8. A rendelés leadása szóban vagy elektronikus úton, írásban történik, mely a vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
- Fizetési módok és fizetési feltételek
4.1. A megrendelt termék(ek) ellenértékének kiegyenlítésére kettő lehetőség kínálkozik:
- személyes átvétel során fizetés a helyszínen átvételkor, készpénzzel
- utánvéttel Foxpost automatából
4.2. Az alábbi településeken a Szolgáltató megegyezhet az Ügyféllel személyes átvétel lebonyolítására szolgáló helyszínben:
Nagykanizsa 8800
Iharosberény 8725
Csurgó 8840
Iharos 8726
Somogyszob 7563
Inke 8724
Vése 8721
Pogányszentpéter 8728
Csabrendek 8474
Ajka 8400
4.3. A személyes átvétellel történő termék átvételekor vásárlóinknak lehetősége van 8725 Iharosberény, Eötvös utca 20. személyesen átvenni a megrendelt terméket, ahol az átvételt követően történik meg a fizetés készpénzzel.
4.4. Utánvéttel történő fizetés esetén a megrendelést követően a Foxpost automatánál a helyszínen kell készpénzben vagy bankkártyával kiegyenlíteni a termék árát.
- Az elállási/felmondási joga, az elállás/felmondás részletei
5.1. Amennyiben az Ügyfél a termék házhozszállítása, illetve átvétele után el kíván állni a vásárlástól, azt az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül megteheti. Hasonlóképpen a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ügyfél jogosult 14 napon belül indoklás nélkül felmondani a szerződést. Ennek módjáról, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet rendelkezik.
5.2. Az Ügyfél az elállás vagy felmondás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a megrendelt árut átvette, illetve a fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötése napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Több termék adásvétele eseten, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, akkor az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától; több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az Ügyfél az elállás jogát.
Természetesen az Ügyfél a szerződéskötést követően a termék megvásárlásától a termék kiszállítása, a termék átvétele előtt is bármikor elállhat, ez irányú szándékát írásban, e-mailben vagy levélben jelezheti a Szolgáltató felé, az elállási szándék egyértelmű kinyilvánításával és a megrendelés, illetve a megrendelő azonosítását lehetővé tevő információk megadásával.
Ügyfél határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
5.3. Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14 naptári napon belül postán vagy elektronikus levél formájában megküldeni a Szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy átadni a terméket is a webáruház számára.
5.4. Az Ügyfél az elállási vagy felmondási jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
Címzett: Könnyid Roland, kistermelő
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
[Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése]
Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [a megfelelő adat megadandó]
A fogyasztó neve: [értelemszerűen kitöltendő]
A fogyasztó címe: [értelemszerűen kitöltendő]
A fogyasztó aláírása: [kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó]
Kelt: [értelemszerűen kitöltendő]
5.5. Az Ügyfél elállása vagy felmondása esetén a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az Ügyfél elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a szállítási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, melyek amiatt merültek fel, hogy Ügyfél a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
Ha az Ügyfél, a fogyasztó a jelen fejezetben, valamint a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) számú kormányrendeletben leírtaknak megfelelően eláll a szerződéstől, vagy azt felmondja, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás/ felmondás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt Ügyfél elküldi a terméket.
5.6. A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból/felmondásból következően visszafizetendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. A visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semminemű többletköltség nem terheli.
5.7. Amennyiben a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás/felmondás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni. Amennyiben a Vevő az elállási/felmondási jogát gyakorolja, köteles visszaszolgáltatni minden, a termékhez mellékelt és átvett tételt. Ha a Vevő a visszaküldött termékhez nem mellékel minden, eredetileg a Vevő részére átadott tételt, az Szolgáltató jogfenntartással él, hogy a hiányzó tételekért díjat számítson fel a Vevőnek.
5.8. Elállás/felmondás esetén az Ügyfelet kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. A visszaszállítás során a kárveszély a Vevőt terheli, ezért javasoljuk a termék biztonságos csomagolását, amire legcélszerűbb a gyári csomagolás. Tekintve, hogy elállás/felmondás esetén a termék visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót, Ügyfelet terheli az utánvéttel küldött csomagokat nem áll módunkban átvenni.
5.9. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A vállalkozás követelheti a fenti használatot meghaladó használatból adódó és a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárainak megtérítését.
5.10. Kivételek az indokolás nélküli, 14 napon belül gyakorolható elállás alól:
A fogyasztó, az Ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:
- a) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható,
- b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a fent hivatkozott 5.10.b) alpont miatt a fogyasztó (Ügyfél) által megrendelt, az utasításai alapján kifejezett kérésére elkészített termék(ek)re vonatkozóan létrejött szerződés kapcsán sem illeti meg az ügyfelet az indokolás nélküli elállási jog.
- Jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság
6.1. Termékeink nem tartoznak az az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatály alá, így a Szolgáltatót termékei kapcsán a Ptk. szerinti kellékszavatossági, termékszavatossági felelősség terheli.
6.2. A kellékszavatosság Szolgáltatónál érvényesíthető, és előfeltétel, hogy a terméket a vásárló a Szolgáltatótól vegye (vásárolja meg). Kérjük ezért is vásárlóinkat, őrizzék meg a számlát (nyugtát, bizonylatot). A szakszerű használatra, karbantartásra vonatkozó előírások betartása mind a kellékszavatosság, mind a termékszavatosság érvényesíthetőségének előfeltétele. A kellékszavatosság a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával kezdődik.
6.3. Termékeinkre jótállás (sem kötelező, sem szerződéses) nem vonatkozik.
6.4. Nem tartozik sem kellékszavatosság, sem a termékszavatosság hatálya alá a hiba, ha oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel. Ekként: Nem tartozik szavatosság alá a hiba, ha a hibát a használati-kezelési útmutató szándékos vagy akár gondatlan be nem tartása, figyelmen kívül hagyásával, avagy helytelen tárolással, rongálással okozták, vagy elemi kár, természeti csapás, egyéb fizikai, kémiai behatás miatt következett be a meghibásodás.
Megszűnik a szavatossági kötelezettség, ha a hiba oka: rendeltetésellenes használat, szakszerűtlen kezelés, tárolás, erőszakos külső behatás, idegen ill. szakszerűtlen beavatkozás.
6.5. Kellékszavatosság keretébe tartozó hiba esetén a vásárló:
- Kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet.
- Az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének jogszabályban foglaltak szerint nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz, vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
6.6. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a vásárló a fogyasztóvédelmi hatósághoz, bírósághoz vagy a békéltető testülethez fordulhat, a lentebb részletezett szabályok alapján.
6.7. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – a fentebb meghatározott kellékszavatossági jogot vagy ún. termékszavatossági igényt érvényesíthet.
6.8. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
6.9. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját, termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
6.10. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
6.11. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
6.12. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
6.13. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
6.14. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
6.15. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról, és a jótállásról szóló jogszabályi tájékoztatás (az itt hivatkozott szöveg a 45/2014 kormányrendelet 3. sz. melléklete szerinti szöveg)
6.15.1. Kellékszavatosság
6.15.1.1. Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?
Vásárló Könnyid Roland kistermelő hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
6.15.1.2. Milyen jogok illetik meg Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?
Vásárló - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kicserélést, kivéve, ha ezek közül vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
6.15.1.3. Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló már nem érvényesítheti.
6.15.1.4. Kivel szemben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?
Vásárló a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
6.15.1.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Könnyid Roland kistermelő nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
6.15.2. Termékszavatosság
6.15.2.1. Milyen esetben élhet Vásárló a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló - választása szerint - az 6.15.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
6.15.2.2. Milyen jogok illetik meg Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kicserélését kérheti.
6.15.2.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
6.15.2.4. Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
6.15.2.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
6.15.2.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom a figyelmet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Panaszügyintézés helye, módja
7.1. Az Ügyfél panaszával elsősorban a Szolgáltatóhoz kell, hogy forduljon. Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/e-mailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg.
levélben: 8725 Iharosberény, Eötvös utca 20.
e-mailben: info@konnyidmeheszet.hu
telefonon: +36-30-820-2446
munkanapon 8-17 óra között.
7.2. Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, hogy azonosítani lehessen a panasszal érintett teljesítést. A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosolom a panaszt. A vevő panaszáról jegyzőkönyvet veszünk fel. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járok el. Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgálom és megválaszolom. Amennyiben válaszommal nem ért egyet, úgy lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez, vagy járási hivatalhoz fordulhat panaszával (lentebb megadom az elérhetőségeket).
7.3. Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
a.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben az Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben a fővárosi és megyei kormányhivatal, illetőleg a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A hivatalok elérhetőségeiről a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/ oldalon tájékozódhatnak.
b.) Békéltető testület igénybe vétele: A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez Vas megyében. A Szolgáltató köteles a békéltető testületi eljárásokban részt venni, igénybe veszi a békéltető testületi eljárást, együttműködési kötelezettség terheli abban. Az elérhetőségről a www.bekeltetes.hu oldalon is tájékozódhatnak.
Veszprém Megyei Békéltető Testület elérhetőségeit https://bekeltetesveszprem.hu/ weboldalon megtalálhatók.
c.) Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show, illetve a http://ec.europa.eu/odr linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
d.) Bírósági eljárás: Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
7.4. Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezés, dokumentációt 5 évig megőrizzük.
- Szerzői jogok
8.1. A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemi alkotás – grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető információ, adatfeldolgozási elv, stb. - szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Szolgáltató.
8.2. A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatóak vagy tárolhatóak.
8.3. Abban az esetben, ha a weboldalon található tartalom, vagy a tartalom bizonyos eleme, illetve az oldalról hivatkozásokon keresztül elérhető tartalmak valószínűsíthetően a szerzői jog előírásaiba ütköznek, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval! A jelzett tartalom megvizsgálását követően haladéktalanul eltávolítjuk a sértő tartalmat, illetve lekapcsoljuk a sértő tartalomra mutató linkeket.
- Egyéb feltételek
9.1. A Szolgáltató az irányadó jogszabályok által engedett mértékben kizárja felelősségét azokért a károkért, amely a weboldalhoz való csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a saját számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a vásárló felelős a weboldalhoz való kapcsolódásáért. Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis maior esetén. Vis maiornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik.
9.2. A webáruház ezúton tájékoztatja vevőit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél a weboldal alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a weboldal által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek, az adatkezelési szabályzat és tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően jár el a webáruház üzemeltetője.
9.3. A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék.
9.4. A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF feltételeit indokolt esetben módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba, de semmiképp sem érinti a már létrejött szerződéseket, a már leadott megrendeléseket.