FIGYELEM! Ez egy teszt oldal!

Kérdése van? Írjon nekünk! info@konnyidmeheszet.hu

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) www.konnyidmeheszet.hu weboldalt üzemeltető Könnyid Roland kistermelő (székhelye: 8474 Csabrendek, Petőfi utca 11.; FELIR: AB2861895; adószám: 56627213-1-39 ; email: info@konnyidmeheszet.hu, telefonszáma: +36-30-820-2446) továbbiakban: Szolgáltató és az általa www.konnyidmeheszet.hu  weboldalon (továbbiakban: weboldal) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen:Felek.

  1. Bevezető rendelkezések, Szolgáltatói adatok, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.konnyidmeheszet.hu weboldalon található elektronikus úton történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre.

1.2. A weboldalon keresztül történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. Az adatbeviteli hibák a megrendelés leadása során javíthatóak.

1.3. A webáruház szolgáltatásait a lenti korlátozással bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a megadott elérhetőségeken, érvényesen és sikeresen valós adatait megadva érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

1.4. Csak azok a 18. életévüket betöltött természetes személyek vehetik igénybe a Szolgáltatást, akik elfogadják az ÁSZF-et, hozzájárulnak személyes adataik kezeléséhez és feldolgozásához, valamint a kézbesítési adataikat megadták a megrendelés leadásakor. Kiszállításra csak Magyarország területén van lehetőség.

1.5. A megrendelés leadása még nem eredményezi Felek között a szerződés létrejöttét, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre levélben, telefonon és elektronikus levélben (e-mailben) van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejövő elektronikus szerződésre a magyar jog rendelkezési irányadóak, az nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így Szolgáltató azt nem iktatja, a későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető.

1.6. A vásárlás elsősorban a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (továbbiakban. Eker.), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) kormányrendelet (továbbiakban: kormányrendelet) vonatkozó rendelkezései szerinti feltételekkel jön létre. 

1.7. A weboldal működésével, a megrendelési és szállítási folyamatokkal vagy a termékekkel kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az 1.9. pontban megadott elérhetőségeinken rendelkezésre állunk. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a www.konnyidmeheszet.hu oldalon.

1.8. A szolgáltatás igénybevételére jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak. Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et indokolt esetben módosítani, de a már megkötött szerződést a módosítás nem érinti.

1.9. A weboldal üzemeltetését, a kiskereskedelmi tevekénységet Könnyid Roland kistermelő végzi.

Az üzemeltető elérhetőségei:

Székhely: 8474 Csabrendek, Petőfi utca 11.

Telefonszám: +36-30-820-2446

Levelezési cím: 8725 Iharosberény, Eötvös utca 20.

Adószáma: 56627213-1-39

Online elérhetősége: info@konnyidmeheszet.hu

Tárhelyszolgáltató adatai:

Név: UNAS Online Kft.

Székhelye: 9400 Sopron, Kőszegi út 14.

Adószáma: 14114113-2-08

Cégjegyzékszám: 08-09-015594

Nyilvántartó hatóság: Győri Törvényszék Cégbírósága

Nyilvántartásba vétel dátuma: 2007.11.29.

Online elérhetőség: unas@unas.hu

  1. Regisztráció, vásárlói profil

2.1. A vásárlás folyamata regisztrációt nem igényel. Ebben az esetben a vásárlást kezdeményező Fél minden vásárláskor köteles adatai megadására, és az ÁSZF elfogadására. 

  1. A megrendelés, a termékek, a vásárlás folyamata

3.1. A weboldalon a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, információk, a termék ára, a döntéshez szükséges paraméterek és a termék típus fotója is megtalálható. A honlapon feltüntetett árak bruttó árak, magyar forintban értendők az áfát nem tartalmazzák, mivel vállalkozó alanyi adómentes kisadózó vállalkozás.

A honlapon feltüntetett árak, a kiszállítás költségét nem tartalmazzák.

3.2. A kiválasztott termék típus

3.3 Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy az aktuális raktárkészlet változhat, így a honlapon megadott készletinformációk Szolgáltató legnagyobb gondossága ellenére is csak tájékoztató jellegűek. Mindig visszajelzést kap a Vásárló, hogy a megrendelt terméket Szolgáltató le tudja-e szállítani.

3.4. Az Ügyfél vásárlási szándékát e-mailben vagy telefonon keresztül tudja jelezni a Szolgáltató felé. A Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet a termék elérhetőségéről, annak áráról, a fizetés és a kézhezvétel módjáról. A Szolgáltató e-mailben visszaigazolást küld az Ügyfélnek. Az Ügyfél a megrendeléssel egyidejűleg elfogadja az Általános szerződési feltételeket és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat.

3.5. Nyilvánvalóan téves - pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült piaci árától jelentősen eltérő ár közzététele esetén – így pl. esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár estén - a Szolgáltató természetesen nem köteles a terméket ezen a hibás áron szállítani, de felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat a megrendeléstől.

3.6. Az árak a készlet erejéig érvényesek. A pontos készletről, a készlet várható alakulásáról pontos tájékoztatást a Szolgáltató telefonon vagy e-mailben tud adni. Készletszinkronizálási problémából adódóan nem teljesíthető megrendelések esetén a Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja a vásárlót a megrendelés törléséről, a termék várható újbóli rendelkezésre állásáról, hasonló készleten lévő termékek kínálatáról és az esetleges előre fizetés visszatérítéséről.

3.7. A megrendelés megtörténtét követően a webáruház a vevő e-mail címére egy elektronikus visszaigazolást küld a megrendelés részletes adataival (amely visszaigazoló e-mail) amennyiben nem érkezik meg 24 órán belül az Ügyfél e-mail címére, akkor az Ügyfél mentesül mindennemű kötelezettsége alól.

3.8. A rendelés leadása szóban vagy elektronikus úton, írásban történik, mely a vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

  1. Fizetési módok és fizetési feltételek

4.1. A megrendelt termék(ek) ellenértékének kiegyenlítésére kettő lehetőség kínálkozik:

- személyes átvétel során fizetés a helyszínen átvételkor, készpénzzel

- utánvéttel Foxpost automatából

4.2. Az alábbi településeken a Szolgáltató megegyezhet az Ügyféllel személyes átvétel lebonyolítására szolgáló helyszínben:

               Nagykanizsa 8800

               Iharosberény 8725

               Csurgó 8840

               Iharos 8726

               Somogyszob 7563

               Inke 8724

               Vése 8721

               Pogányszentpéter 8728

               Csabrendek 8474

               Ajka 8400

4.3. A személyes átvétellel történő termék átvételekor vásárlóinknak lehetősége van 8725 Iharosberény, Eötvös utca 20. személyesen átvenni a megrendelt terméket, ahol az átvételt követően történik meg a fizetés készpénzzel.

4.4. Utánvéttel történő fizetés esetén a megrendelést követően a Foxpost automatánál a helyszínen kell készpénzben vagy bankkártyával kiegyenlíteni a termék árát.

  1. Az elállási/felmondási joga, az elállás/felmondás részletei

5.1. Amennyiben az Ügyfél a termék házhozszállítása, illetve átvétele után el kíván állni a vásárlástól, azt az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül megteheti. Hasonlóképpen a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ügyfél jogosult 14 napon belül indoklás nélkül felmondani a szerződést. Ennek módjáról, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet rendelkezik.

5.2. Az Ügyfél az elállás vagy felmondás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a megrendelt árut átvette, illetve a fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötése napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Több termék adásvétele eseten, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, akkor az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától; több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az Ügyfél az elállás jogát.

Természetesen az Ügyfél a szerződéskötést követően a termék megvásárlásától a termék kiszállítása, a termék átvétele előtt is bármikor elállhat, ez irányú szándékát írásban, e-mailben vagy levélben jelezheti a Szolgáltató felé, az elállási szándék egyértelmű kinyilvánításával és a megrendelés, illetve a megrendelő azonosítását lehetővé tevő információk megadásával.

Ügyfél határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. 

5.3. Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14 naptári napon belül postán vagy elektronikus levél formájában megküldeni a Szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy átadni a terméket is a webáruház számára.

5.4. Az Ügyfél az elállási vagy felmondási jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

Címzett: Könnyid Roland, kistermelő

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

[Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése]

Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [a megfelelő adat megadandó]

A fogyasztó neve: [értelemszerűen kitöltendő]

A fogyasztó címe: [értelemszerűen kitöltendő]

A fogyasztó aláírása: [kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó]

Kelt: [értelemszerűen kitöltendő]

5.5. Az Ügyfél elállása vagy felmondása esetén a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az Ügyfél elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a szállítási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, melyek amiatt merültek fel, hogy Ügyfél a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. 

Ha az Ügyfél, a fogyasztó a jelen fejezetben, valamint a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) számú kormányrendeletben leírtaknak megfelelően eláll a szerződéstől, vagy azt felmondja, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás/ felmondás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt Ügyfél elküldi a terméket. 

5.6. A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból/felmondásból következően visszafizetendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. A visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semminemű többletköltség nem terheli.

5.7. Amennyiben a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás/felmondás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni. Amennyiben a Vevő az elállási/felmondási jogát gyakorolja, köteles visszaszolgáltatni minden, a termékhez mellékelt és átvett tételt. Ha a Vevő a visszaküldött termékhez nem mellékel minden, eredetileg a Vevő részére átadott tételt, az Szolgáltató jogfenntartással él, hogy a hiányzó tételekért díjat számítson fel a Vevőnek.

5.8. Elállás/felmondás esetén az Ügyfelet kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. A visszaszállítás során a kárveszély a Vevőt terheli, ezért javasoljuk a termék biztonságos csomagolását, amire legcélszerűbb a gyári csomagolás. Tekintve, hogy elállás/felmondás esetén a termék visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót, Ügyfelet terheli az utánvéttel küldött csomagokat nem áll módunkban átvenni.

5.9. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A vállalkozás követelheti a fenti használatot meghaladó használatból adódó és a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárainak megtérítését.

5.10. Kivételek az indokolás nélküli, 14 napon belül gyakorolható elállás alól: 

A fogyasztó, az Ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:

  1. a) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható,
  2. b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a fent hivatkozott 5.10.b) alpont miatt a fogyasztó (Ügyfél) által megrendelt, az utasításai alapján kifejezett kérésére elkészített termék(ek)re vonatkozóan létrejött szerződés kapcsán sem illeti meg az ügyfelet az indokolás nélküli elállási jog.

  1. Jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság

6.1. Termékeink nem tartoznak az az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatály alá, így a Szolgáltatót termékei kapcsán a Ptk. szerinti kellékszavatossági, termékszavatossági felelősség terheli.

6.2. A kellékszavatosság Szolgáltatónál érvényesíthető, és előfeltétel, hogy a terméket a vásárló a Szolgáltatótól vegye (vásárolja meg). Kérjük ezért is vásárlóinkat, őrizzék meg a számlát (nyugtát, bizonylatot). A szakszerű használatra, karbantartásra vonatkozó előírások betartása mind a kellékszavatosság, mind a termékszavatosság érvényesíthetőségének előfeltétele. A kellékszavatosság a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával kezdődik.

6.3. Termékeinkre jótállás (sem kötelező, sem szerződéses) nem vonatkozik.

6.4. Nem tartozik sem kellékszavatosság, sem a termékszavatosság hatálya alá a hiba, ha oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel. Ekként: Nem tartozik szavatosság alá a hiba, ha a hibát a használati-kezelési útmutató szándékos vagy akár gondatlan be nem tartása, figyelmen kívül hagyásával, avagy helytelen tárolással, rongálással okozták, vagy elemi kár, természeti csapás, egyéb fizikai, kémiai behatás miatt következett be a meghibásodás.

Megszűnik a szavatossági kötelezettség, ha a hiba oka: rendeltetésellenes használat, szakszerűtlen kezelés, tárolás, erőszakos külső behatás, idegen ill. szakszerűtlen beavatkozás.

6.5. Kellékszavatosság keretébe tartozó hiba esetén a vásárló:

- Kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet.

- Az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének jogszabályban foglaltak szerint nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz, vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

6.6. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a vásárló a fogyasztóvédelmi hatósághoz, bírósághoz vagy a békéltető testülethez fordulhat, a lentebb részletezett szabályok alapján.

6.7. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – a fentebb meghatározott kellékszavatossági jogot vagy ún. termékszavatossági igényt érvényesíthet.

6.8. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

6.9. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját, termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

6.10. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

6.11. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

6.12. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

6.13. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

6.14. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

6.15. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról, és a jótállásról szóló jogszabályi tájékoztatás (az itt hivatkozott szöveg a 45/2014 kormányrendelet 3. sz. melléklete szerinti szöveg)

6.15.1. Kellékszavatosság

6.15.1.1. Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?

Vásárló Könnyid Roland kistermelő hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

6.15.1.2. Milyen jogok illetik meg Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?

Vásárló - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kicserélést, kivéve, ha ezek közül vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

6.15.1.3. Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló már nem érvényesítheti.

6.15.1.4. Kivel szemben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?

Vásárló a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

6.15.1.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Könnyid Roland kistermelő nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

6.15.2. Termékszavatosság

6.15.2.1. Milyen esetben élhet Vásárló a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló - választása szerint - az 6.15.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

6.15.2.2. Milyen jogok illetik meg Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kicserélését kérheti.

6.15.2.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

6.15.2.4. Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

6.15.2.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

6.15.2.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom a figyelmet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  1. Panaszügyintézés helye, módja

7.1. Az Ügyfél panaszával elsősorban a Szolgáltatóhoz kell, hogy forduljon. Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/e-mailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg.

levélben: 8725 Iharosberény, Eötvös utca 20.

e-mailben: info@konnyidmeheszet.hu

telefonon: +36-30-820-2446

munkanapon 8-17 óra között.

7.2. Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, hogy azonosítani lehessen a panasszal érintett teljesítést. A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosolom a panaszt. A vevő panaszáról jegyzőkönyvet veszünk fel. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járok el. Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgálom és megválaszolom. Amennyiben válaszommal nem ért egyet, úgy lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez, vagy járási hivatalhoz fordulhat panaszával (lentebb megadom az elérhetőségeket).

7.3. Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

a.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben az Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben a fővárosi és megyei kormányhivatal, illetőleg a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A hivatalok elérhetőségeiről a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/ oldalon tájékozódhatnak.

b.) Békéltető testület igénybe vétele: A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez Vas megyében. A Szolgáltató köteles a békéltető testületi eljárásokban részt venni, igénybe veszi a békéltető testületi eljárást, együttműködési kötelezettség terheli abban. Az elérhetőségről a www.bekeltetes.hu oldalon is tájékozódhatnak.

Veszprém Megyei Békéltető Testület elérhetőségeit https://bekeltetesveszprem.hu/ weboldalon megtalálhatók. 

c.) Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show, illetve a http://ec.europa.eu/odr linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

d.) Bírósági eljárás: Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

7.4. Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezés, dokumentációt 5 évig megőrizzük.

  1. Szerzői jogok

8.1. A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemi alkotás – grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető információ, adatfeldolgozási elv, stb. - szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Szolgáltató.

8.2. A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatóak vagy tárolhatóak.

8.3. Abban az esetben, ha a weboldalon található tartalom, vagy a tartalom bizonyos eleme, illetve az oldalról hivatkozásokon keresztül elérhető tartalmak valószínűsíthetően a szerzői jog előírásaiba ütköznek, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval! A jelzett tartalom megvizsgálását követően haladéktalanul eltávolítjuk a sértő tartalmat, illetve lekapcsoljuk a sértő tartalomra mutató linkeket.

  1. Egyéb feltételek

9.1. A Szolgáltató az irányadó jogszabályok által engedett mértékben kizárja felelősségét azokért a károkért, amely a weboldalhoz való csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a saját számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a vásárló felelős a weboldalhoz való kapcsolódásáért. Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis maior esetén. Vis maiornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik.

9.2. A webáruház ezúton tájékoztatja vevőit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél a weboldal alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a weboldal által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek, az adatkezelési szabályzat és tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően jár el a webáruház üzemeltetője.

9.3. A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék.

9.4. A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF feltételeit indokolt esetben módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba, de semmiképp sem érinti a már létrejött szerződéseket, a már leadott megrendeléseket.